A Panie co tu robią? czyli dziewczyny w serwisie...

Autorzy: Joanna Lubaczewska, Sara Kurowska

Kategoria: Serwis Artykuł opublikowano w CX News nr 3/49/2014

Praktyki studenckie - nieprzyjemny obowiązek, oznaczający zmarnowany miesiąc wakacji, czy świetna okazja na zdobycie doświadczenia i nowych kontaktów? Jesteśmy studentkami III roku Inżynierii Biomedycznej na Politechnice Wrocławskiej i na czas tegorocznych wakacji zostałyśmy przyjęte na praktyki w Departamencie Serwisu dobrze Państwu znanej firmy Consultronix. Ponieważ miały to być nasze pierwsze praktyki, zastanawiałyśmy się jaka atmosfera będzie nam w tym miejscu towarzyszyć, czy poradzimy sobie z powierzonymi nam zadaniami, a także czy te zadania będą bardziej ambitne niż np. parzenie kawy. Jak się okazało miałyśmy dużo więcej szczęścia - już pierwszego dnia to nam przyniesiono kawę!
 
Poradnia

Już na starcie pracownicy serwisu przyjęli nas pełni zaangażowania, chcąc przekazać nam jak najwięcej swojej wiedzy i doświadczenia. Na początku zostałyśmy zapoznane z zasadami funkcjonowania firmy, przedstawiono nam procedury zarządzania jakością i inne reguły, dzięki którym tak duża firma działa sprawnie i bez zakłóceń. Po teorii przyszła pora na praktykę. Serwisanci przedstawili nam budowę i zasadę działania wideodermatoskopu FotoFinder, a także tonometru bezkontaktowego Tomey, autorefraktometru dziecięcego PlusOptix i kilku laserów zarówno okulistycznych, jak i dermatologicznych – Valon, Tango, Exelo. Wielkie wrażenie zrobiła na nas pediatryczna sala hybrydowa w Uniwersyteckim Szpitalu Dziecięcym w Krakowie Prokocimiu, którą miałyśmy okazję zobaczyć.

Serwisanci nie szczędzili swojego czasu na próby wprowadzenia nas w tajemny świat diagnozowania i leczenia najczęstszych chorób oczu – jaskry i zaćmy. W tym celu dzielili się z nami swoimi materiałami – zarówno filmami z zabiegów, prezentacyjnymi zestawami narzędzi, jak i klasycznymi, odręcznymi zapiskami na kartkach papieru. Zobaczyłyśmy przy tej okazji USG okulistyczne, aparat do fakoemulsyfikacji, a także modernistyczny system do obrazowania siatkówki - Daytona.

Praca w biurze to jedno, ale przecież solą zawodu inżyniera serwisu jest praca „w terenie”. Dlatego, korzystając z uprzejmości pracowników Consultronixu, miałyśmy okazję towarzyszyć im podczas interwencji serwisowych poza biurem. Pierwsza nasza „wycieczka” odbyła się na wschód, gdzie zostałyśmy zapoznane z budową lasera dermatologicznego Lovely2, uczestniczyłyśmy w przeglądach kilku autorefraktometrów i lasera siatkówkowego. Po czym, „Na zachód!” rzekł następny inżynier i już kilka dni później podróżowałyśmy w przeciwną stronę. Tam miałyśmy możliwość przyjrzeć się w jaki sposób serwisowane są lasery: fotokoagulator, YAG i SLT, oraz inne drobne urządzenia diagnostyczne. Ostatni wyjazd był w kierunku północnym, gdzie zapoznałyśmy się z budową rentgena, a także z procesem sprawdzania jego parametrów, dzięki czemu urządzenia są bezpieczne zarówno dla pacjentów, jak i pracowników znajdujących się w pobliżu. Zostałyśmy ponadto oprowadzone po nieotwartym jeszcze szpitalu, od recepcji, przez oddział intensywnej opieki medycznej, aż po sale operacyjne.

Na każdym wyjeździe zawsze byłyśmy witane w podobny sposób: „A Panie co tu robią?”. Okazuje się, że wizyta kobiety w trakcie serwisu to rzecz niespotykana, a wizyta dwóch to już prawdziwa rzadkość. A mimo wszystko dyrektorem Departamentu Serwisu w firmie Consultronix jest kobieta, która twardą, ale pełną wyrozumiałości ręką organizuje pracę, planuje wyjazdy, a w przypadkach, w których pracowników ponosi fantazja we wzajemnych dowcipach, przywołuje do porządku.
 
Pan Jurek

Zauważyłyśmy ponadto, że każdy dzień pracy w biurze inżyniera serwisowego jest inny, o monotonii można zapomnieć. Każdy ma inne przed sobą wyzwania, inne do naprawy urządzenia, inne wyjazdy do zaplanowania, poza jedną rzeczą, wchodzącą już w nawyk... Niezależnie kto i czym zajmuje się w danej chwili, to na hasło: „Czy reflektuje ktoś na kawę?” wszyscy, bez wyjątku, rzucają swoje obowiązki i pędzą razem do kuchni.

Nasze praktyki, dobiegły już końca. Bardzo żałujemy, że trwały tylko miesiąc i musimy pożegnać się z firmą, którą tak polubiłyśmy. Jej pracownicy swoim uśmiechem i entuzjazmem uczynili nasz pobyt w firmie Consultronix niesamowicie sympatycznym i przede wszystkim niezwykle owocnym w doświadczenia. Zespół CX to świetnie zgrana ekipa, której serdecznie dziękujemy za opiekę, poświęcony czas i oczywiście, za dogłębne przebadanie naszych oczu.



Ostatnio opublikowane artykuły w kategorii Serwis:

Archiwizacja bazy danych tylko dla użytkowników EyeCubed™ firmy Ellex

Kontynuując cykl artykułów dotyczących zabezpieczania danych w urządzeniach z naszej oferty, pragnę przedstawić kolejnego bohatera – USG EyeCubed™ firmy Ellex. Od kilku lat EyeCubed™ należy do liderów na rynku medycznym w dziedzinie ultrasonografii okulistycznej. Jego główną zaletą jest doskonała jakość obrazu. Jednak, jak wszyscy wiemy, dobrej jakości zdjęcia zajmują dużo pamięci na dysku komputerowym, co prędzej czy później prowadzi do jej zapełnienia. Warto więc poznać sposoby archiwizowania bazy danych na dyskach zewnętrznych, w celu zachowania płynności użytkowania. 

Archiwizacja bazy danych w stacji diagnostycznej VX120 firmy VISIONIX

W obecnym numerze naszego magazynu CX News, pragnę kontynuować cykl artykułów dotyczących zabezpieczania danych w urządzeniach zainstalowanych w Państwa klinikach. Opisaliśmy już perymetr firmy Frey, wideodermatoskop firmy FotoFinder oraz rodzinę urządzeń Optos. Przyszedł czas na flagowy produkt w naszej ofercie z zakresu diagnostyki okulistycznej, a mianowicie stację diagnostyczną VX120/130 firmy Visionix. 

Archiwizacja badań pacjentów i struktura bazy danych w systemach 200TX i Daytona firmy Optos

W ostatnich numerach naszego czasopisma strony serwisowe zostały poświęcone tematyce archiwizacji danych w perymetrach i wideodermatoskopach, które znajdują się w naszej ofercie. Dzisiaj chciałbym Państwu przybliżyć sposób, w jaki danymi pacjentów gospodarują systemy 200TX oraz Daytona firmy Optos.

Bezpieczeństwo przede wszystkim - czyli jak zadbać o swoją bazę danych

Rozpoczynamy cykl artykułów, które pomogą Państwu zatroszczyć się o bazy danych mieszczące się w Waszych komputerach. W kilku częściach przedstawimy jak dokonać archiwizacji baz danych w poszczególnych systemach przechowujących dane pacjentów i historię ich diagnostyki.