Babilon, medycyna i Consultronix
Autor: Zbigniew Mazgaj
Kategoria: Kultura i nauka Artykuł opublikowano w CX News nr 2/21/2007
Jeśli lekarz obywatelowi operację ciężką nożem z brązu wykonał i spowodował śmierć obywatela, lub łuk brwiowy obywatela nożem z brązu otworzył i oka obywatela pozbawił, rękę mu utną.
Wielce Szanowni Państwo!
Czy poznajecie? Tak! To jest §218 sławnego Kodeksu Hammurabiego z XVIII wieku p.n.e. Wybrałem właśnie ten fragment, ponieważ dotyczy on niezwykle ważnej i delikatnej kwestii odpowiedzialności lekarza za wykonywane zabiegi, i tym samym za jakość używanych „noży z brązu”. To problem stary jak ludzkość. Przecież, wbrew ówczesnej propagandzie, Hammurabi nie otrzymał kodeksu od Marduka, lecz czerpał ze starszych o 10 wieków praw sumeryjskich, i sięgających zarania dziejów praw zwyczajowych. Cóż, dzisiaj nie obowiązuje (u nas) prawo talionu, zatem „ręki nie utną”, za to mamy odszkodowania... I w ten sposób doszliśmy do tematu artykułu, którym jest: serwis pogwarancyjny urządzeń medycznych.
Lekarze od zawsze sięgali po najlepsze dostępne materiały, narzędzia i urządzenia. Nasze czasy wyróżniają się tym, że w ciągu ostatnich 20-30 lat w technologii dokonała się skokowa zmiana jakościowa. Dzisiejsze urządzenia medyczne oferują wspaniałe, do niedawna wręcz niewyobrażalne możliwości, ale ceną za to jest stopień ich komplikacji. A to oznacza, że po upływie okresu gwarancyjnego urządzenie należy oddać pod opiekę wykwalifikowanego, autoryzowanego serwisu. Tutaj nic nie poradzi nie tylko żadna „złota rączka”, ale nawet najlepszy serwis firmy X rozłoży bezradnie ręce przy aparacie firmy Y.
Dlatego chcemy Państwa zachęcić do zawierania umów serwisowych z Consultronix SA na obsługę pogwarancyjną oferowanych przez nas urządzeń. Taka umowa przynosi Klientowi szereg korzyści:
- Pion Serwisu Consultronix SA od 2005 roku ma przyznany certyfikat jakości ISO 9001:2000, co może być istotne przy ewentualnej certyfikacji Waszej jednostki.
- Nasi inżynierowie przeszli odpowiednie szkolenia i uzyskaliśmy autoryzację producentów sprzętu do wykonywania usług serwisowych.
- To my będziemy pamiętać o terminach przeglądów i konserwacji urządzeń.
- Regularne przeglądy zmniejszają prawdopodobieństwo wystąpienia awarii.
- Zapewnimy bezpłatny upgrade firmware'u (oprogramowania zapisanego w pamięci urządzenia) w przypadku opublikowania wersji z usuniętymi błędami.
- Zagwarantujemy dostęp do oryginalnych części zamiennych.
- Dysponujemy wsparciem serwisu producentów.
Umowa serwisowa zawiera klauzule dotyczące:
- czasu podjęcia naprawy po zgłoszeniu awarii,
- możliwości dostarczenia urządzenia zastępczego na czas naprawy,
- niższych cen za naprawy interwencyjne,
- zryczałtowanej opłaty za przeglądy i konserwacje.
Wszystkich zainteresowanych zapraszamy do kontaktu z dyrektorem Pionu Serwisu, Panią Anetą Sotołą.
Życzę Państwu i nam owocnej współpracy.
Zbigniew Mazgaj
Literatura:
- Kodeks Hammurabiego, Hammurabi, nakładem własnym, Babilonia 1792-1750 p.n.e.
- Refleksje (przed)świąteczne, Zbigniew Mazgaj, CX-News nr 19/2006, Kraków grudzień 2006