Dostęp do zawartości strony jest możliwy tylko dla profesjonalistów związanych z medycyną lub obrotem wyrobami medycznymi.

Nowoczesne zarządzanie leczeniem pacjentów z wypadaniem włosów

Autor:
Agnieszka Milak

Co słyszy pacjent z problemem nadmiernego wypadania włosów, gdy zadzwoni do kliniki, żeby umówić się na konsultację Jeśli najbliższy termin jest jutro lub pojutrze, nie ma problemu. Co, jeśli konsultacja może się odbyć najwcześniej za tydzień lub – co gorsza – za miesiąc? Mając to na uwadze, współpracę z pacjentem warto rozpocząć już w trakcie oczekiwania na konsultację dermatologiczną.

Dzięki systemowi zdalnej trichoskopii TrichoLAB, przy użyciu wideodermoskopu FotoFinder i oprogramowania TrichoLAB Suite, zdjęcia do wstępnego badania trichoskopowego mogą zostać wykonane z wyprzedzeniem przez przeszkoloną pielęgniarkę. Pacjent w trakcie badania wypełnia formularz wywiadu medycznego, który zawiera podstawowe informacje o przebiegu choroby i o ogólnym stanie zdrowia.

Stosując takie rozwiązanie lekarz ma wgląd w wynik badania trichoskopowego oraz w wywiad PRZED faktyczną konsultacją. Pozwala to na ewentualne zlecenie dodatkowych badań (np. morfologii krwi), lepsze zaplanowanie czasu trwania konsultacji i/lub przekierowanie pacjenta wewnątrz kliniki do lekarza specjalizującego się w danej jednostce chorobowej.

Wstępne badanie trichoskopowe PRZED konsultacją:

  • oszczędza czas pacjenta i lekarza;
  • przyspiesza moment rozpoczęcia leczenia;
  • optymalizuje wykorzystanie zasobów kliniki;
  • zmniejsza procent odwołanych wizyt;
  • poprawia współpracę z pacjentem.

Wielu lekarzy zwraca uwagę na to, że pacjenci, którzy borykają się z wypadaniem włosów najczęściej trafiają pod ich opiekę po kilku nieudanych próbach leczenia w innych miejscach. Jednocześnie nadal stosunkowo rzadko leczenie jest prowadzone na podstawie parametrów ilościowych.

Kiedy następnym razem zadzwoni do kliniki pacjent z problemem łysienia, po umówieniu konsultacji warto zapytać, z kiedy ma wynik ostatniego badania trichoskopowego i zaprosić na badanie przed konsultacją. Pozwoli to podjąć leczenie możliwie najszybciej, znacznie zwiększając chęć pacjenta do współpracy. ♦

Autorzy
Agnieszka Milak

Marketing Manager TrichoLAB