Praca zdalna serwisu w trakcie pandemii

Autor: Szymon Jurdziak

Kategoria: Serwis Artykuł opublikowano w CX News nr 2/70/2021

„Świat się zmienił! Mówi mi to woda, mówi mi to ziemia, wyczuwam to w powietrzu. Wiele z tego co kiedyś istniało zostało zatracone, bo nie żyją już ci, którzy to pamiętali.” Jakże na czasie są te słowa, wypowiedziane przez Galadrielę w prologu ekranizacji „Władcy Pierścieni” J.R.R. Tolkiena. To jak zmienił się świat obserwujemy wszyscy od ponad roku. Każdy z nas w mniejszy lub większy sposób został dotknięty nową rzeczywistością. Musieliśmy się dostosować do nowych zasad funkcjonowania, zarówno w życiu osobistym, jak i zawodowym.

Serwis aparatury medycznej Consultronix również bardzo szybko musiał przekształcić sposób swojej pracy. Wprowadzenie zmian było konieczne, aby zachować wysoki poziom naszych usług i uniknąć przestoju w pracy urządzeń medycznych. Drugim ważnym aspektem była troska firmy o swoich pracowników oraz zapewnienie im maksymalnej ochrony. Nie zawsze pogodzenie tego było łatwe. Były momenty, że nie wystarczało nawet zwiększenie środków ostrożności i ochrony osobistej. W czasie największego zamknięcia (lockdownu) musieliśmy ograniczyć wyjazdy. Skorzystaliśmy wtedy z nowych technologii pozwalających na serwis urządzeń przez komputer (zdalne połączenie z urządzeniem klienta). Na szczęście nie były to nasze pierwsze kroki w tego typu zdalnych naprawach. Już od kilku lat używamy programów pozwalających na „przejęcie władzy" nad komputerami z systemami operacyjnymi Windows. Oczywiście wszystko odbywa się tylko i wyłącznie za zgodą użytkownika urządzenia. Procedura jest bardzo prosta. Wystarczy wejść na naszą stronę internetową i w zakładce Serwis wybrać „Pomoc zdalna”. Natychmiast rozpocznie się pobieranie odpowiedniego programu, dzięki któremu inżynier będzie mógł zdalnie połączyć się z urządzeniem i dokonać jego sprawdzenia. Było to bardzo pomocne w czasie, gdy mieliśmy ograniczone możliwości przemieszczania się. Dziś z kolei pozwala na oszczędność czasu zarówno serwisanta, jak i klienta. Dzięki takim rozwiązaniom jesteśmy w stanie zareagować zdecydowanie szybciej na zgłoszenie niż dotychczas, a klient nie musi czekać, aż inżynier dojedzie na miejsce awarii. Oszczędność czasu jest więc oczywista. W trakcie takiego zdalnego połączenia jesteśmy w stanie wykonać m.in.:

Nasza praktyka pokazała, że wykonanie tych działań znacznie skraca czas naprawy urządzenia. Jeśli są one niewystarczające, to możemy dużo lepiej przygotować się do wizyty na miejscu, przywieźć odpowiednie części i narzędzia, co również doprowadza do szybszego przywrócenia urządzenia do pełnej sprawności. 

Pomoc zdalna jest także wykorzystywana przez producentów, z którymi współpracujemy. Takie firmy jak Heidelberg Engineering, Optos, Luneau Technology, Rayence czy FotoFinder mają rozbudowane departamenty serwisu, które są gotowe na zdalne połączenie i naprawę urządzeń na odległość. Istotnym elementem całego tego procesu jest stabilna sieć internetowa. Tylko dobrej jakości połączenie umożliwi serwisantowi płynną pracę. Dodatkowo w klinikach i szpitalach, które nadzorują dostęp z zewnątrz do własnej sieci, potrzebny jest uprzedni kontakt z naszą firmą w celu ustalenia zasad współpracy. Musimy podpisać z użytkownikiem umowę powierzenia przetwarzania danych osobowych (RODO). Bez tego nie jesteśmy w stanie szybko udzielić pomocy, gdy jest ona najbardziej potrzebna.

Miejmy nadzieję, że jedynym wspomnieniem, które pozostanie po pandemii, będą nowe rozwiązania pozwalające nam na rozwój i poszukiwanie innowacji. Może dzięki temu następnym razem, gdy zdarzy się coś niespodziewanego, wręcz nieprawdopodobnego, będziemy lepiej przygotowani i jeszcze łatwiej dostosujemy się do nowej rzeczywistości. ♦



Ostatnio opublikowane artykuły w kategorii Serwis:

Okiem handlowca

Jako handlowiec Consultronix SA, biorę czynny udział w procesach instalacji urządzeń marki FotoFinder. Ich kluczowym etapem jest szkolenie personelu w zakresie obsługi sprzętu i oprogramowania. 

Archiwizacja bazy danych tylko dla użytkowników EyeCubed™ firmy Ellex

Kontynuując cykl artykułów dotyczących zabezpieczania danych w urządzeniach z naszej oferty, pragnę przedstawić kolejnego bohatera – USG EyeCubed™ firmy Ellex. Od kilku lat EyeCubed™ należy do liderów na rynku medycznym w dziedzinie ultrasonografii okulistycznej. Jego główną zaletą jest doskonała jakość obrazu. Jednak, jak wszyscy wiemy, dobrej jakości zdjęcia zajmują dużo pamięci na dysku komputerowym, co prędzej czy później prowadzi do jej zapełnienia. Warto więc poznać sposoby archiwizowania bazy danych na dyskach zewnętrznych, w celu zachowania płynności użytkowania. 

Archiwizacja bazy danych w stacji diagnostycznej VX120 firmy VISIONIX

W obecnym numerze naszego magazynu CX News, pragnę kontynuować cykl artykułów dotyczących zabezpieczania danych w urządzeniach zainstalowanych w Państwa klinikach. Opisaliśmy już perymetr firmy Frey, wideodermatoskop firmy FotoFinder oraz rodzinę urządzeń Optos. Przyszedł czas na flagowy produkt w naszej ofercie z zakresu diagnostyki okulistycznej, a mianowicie stację diagnostyczną VX120/130 firmy Visionix. 

Archiwizacja badań pacjentów i struktura bazy danych w systemach 200TX i Daytona firmy Optos

W ostatnich numerach naszego czasopisma strony serwisowe zostały poświęcone tematyce archiwizacji danych w perymetrach i wideodermatoskopach, które znajdują się w naszej ofercie. Dzisiaj chciałbym Państwu przybliżyć sposób, w jaki danymi pacjentów gospodarują systemy 200TX oraz Daytona firmy Optos.