Z okazji jubileuszu CX News - kilka słów od naszych czytelników

Kategoria: Kultura i nauka Artykuł opublikowano w CX News nr 4/50/2014

Prof_Gralek
 
 
 
 
 
prof. dr hab. n. med. 
Mirosława Grałek 

Pismo CX News jest na rynku wydawniczym od 15 lat i właśnie ukazał (ukazuje) się 50. numer tego kwartalnika. Jak to bywa przy takiej okazji, prócz życzeń dalszego rozwoju i jubileuszowych gratulacji jest też chwila refleksji nad czasem minionym. 

Przeglądając kolejne roczniki magazynu, widać, że w miarę upływu lat, to naukowo-medyczne pismo staje się coraz bardziej wyraziste w treści i w kształcie edytorskim. Krótkie, rzeczowe opracowania, przygotowane w zrozumiałej formie przez fachowych pracowników firmy, zapoznają czytelnika z nowościami technologicznymi, w określonych działach medycyny, związanych z działalnością firmy Consultronix. Są głosem doradczym. Artykuły dotyczące wykorzystania demonstrowanych aparatów w praktyce klinicznej, autorstwa specjalistów w odpowiadających dziedzinach medycyny, znacznie podnoszą wartość prezentowanych nowości sprzętowych. Oba te czynniki są często pozytywnym bodźcem skłaniającym do intensywnych starań o zakup tego oprzyrządowania. 

Dzięki możliwościom wynikłym z posiadania nowoczesnego sprzętu diagnostyczno-terapeutycznego, przysłowiowe dzielenie włosa na czworo stało się rzeczywistością (co zresztą okazuje sie bardzo dla niego korzystne) nie tylko w zakresie dermatologii. Szczególnie jest to widoczne w dziedzinie okulistyki dziecięcej, a po części staje się tak z udziałem CX News, w którym są zamieszczane najnowsze informacje i opisy dotyczące specjalistycznego sprzętu i medycznej aparatury okulistycznej, mającej zastosowanie w okulistyce pediatrycznej. 

Bardzo lubię, po zapoznaniu się z fachowymi doniesieniami, przeczytać krótkie artykuły umieszczone w dziale „Kultura i Nauka’’ lub obejrzeć dowcipne rysunki, odnoszące się do naszej rzeczywistości. Pozwalają one na poznanie opinii różnych twórców życia kulturalnego i intelektualnego i skonfrontowanie ich z własnym rozumieniem tego co się wokół dzieje. 

Myślę, że dowodem na dużą wartość kwartalnika jest jego utrzymanie się na rynku i wzrost nakładów, mimo znacznej liczby różnych czasopism o charakterze medycznym, które dość często pojawiają się ale i znikają bez echa, nie budząc większego żalu u czytelników. 

Życząc z okazji jubileuszu, aby kwartalnik CX News trzymał nadal wysoki poziom merytoryczny i formę wydawniczą, gratuluję wydania 50. numeru czasopisma. Ponieważ pismo jest dziełem ludzi zaangażowanych w jego powstanie, życzę Redakcji i Wydawcy kontynuacji „dobrej roboty’’, dalszych sukcesów, a nam – czytelnikom i użytkownikom sprzętu, byśmy finansowo byli wydolni i mogli cieszyć się z posiadania nowoczesnej aparatury medycznej, niezbędnej do diagnostyki i leczenia na miarę XXI wieku. 


M. Kowalczyk
 
 
 
 
dr hab. med. 
Maciej Kowalczyk 
Dyrektor Uniwersyteckiego Szpitala Dziecięcego w Krakowie

Gratuluję 50-tego numeru i życzę 500-nego w tej samej formie. To kopalnia wiedzy dla lekarzy (o najnowocześniejszych technikach) podana w przystępnej formie (to, ważne, bo trudno się znać na wszystkim).

Równorzędny walor to uwagi społeczne, literackie i filozoficzne, dowodzące, że ludzie, którzy wnoszą nowe wartości do nauki i technologii, muszą być humanistami. Już w liceum głosiłem z młodzieńczą pychą, że humanista to nie jest ten, który nie umie fizyki i matematyki. 

Prof. Skalski
 
 
 
 
 
prof. dr hab. n. med. 
Janusz Skalski 

CX News to czasopismo relatywnie nowe – chociaż istnieje już 15 lat. Nastały takie czasy, że nowym czasopismom niesłychanie trudno się przebić na rynku. Ciężko znaleźć chętnych czytelników i zaimponować formą i treścią. Dlatego z podziwem obserwuję w ostatnich latach sukces magazynu CX News.  

Pisemko małe, ale jakież ono ambitne! Podziwiam twórców, wydawców i zespół Redakcyjny. Nie znajduję słabych punktów. A jak by mnie ktoś zapytał co w tym pisemku mnie tak zachwyca, to odpowiem, że nie ma bzdur, grafomaństwa i kiczu. Reklamy są i owszem, a mnie nie drażnią, bo grzeczne, ładne i eleganckie, bez nachalności. Treść medyczna nowoczesna, no bo jaka ma być? Taka właśnie ma być. Podana na eleganckiej tacy nowoczesność z rozwiązaniami technicznymi XXI wieku. Artykuły CX News’a obejmowały różnorakie dziedziny nauki, z preferencją dla okulistyki i dermatologii – ale były też inne, ciekawe teksty z tematyki bardzo rozległej: diagnostyki obrazowej, urologii, ortopedii, finansów, itd. 

W dziale Kultura i Nauka zamieszczane felietony są arcyintelektualne, pisane przez postaci wybitne – to nie przesada, bo byli wśród nich – Andrzej Barański, Witold Bereś, Andrzej Jajszczyk, Leszek Mazan, Konrad Myślik, bp Tadeusz Pieronek, Karol Życzkowski i wielu innych. Fantastyczna uczta dla czytelnika! Jakby tego było mało, to na łamach CX News prezentował się nawet gen. Mieczysław Bieniek. 

Dowcipne rysunki Andrzeja Mleczki nie mają sobie równych i choćby cały numer CX News okazał się mniej ciekawy, to dzięki Mleczce warto go otworzyć. Pozostają satyry i teksty z przymrużeniem oka Krzysztofa Piaseckiego jako odbicie naszej przewrotnej rzeczywistości, teksty - Leszka Mazana, Marka Pacuły, Wojciecha Manna i wielu, wielu innych. 

CX News to świetne pismo, z serca gratuluję pięknego jubileuszu – 15 lat pracy ku zadowoleniu nas wszystkich, czytelników. 

Prof. Prost
 
 
 
 
 
prof. dr hab. n. med. 
Marek Prost 

Firma Consultronix towarzyszy okulistom polskim już od 27 lat. Z małej spółki, będącej przedstawicielem amerykańskiej firmy Coherent produkującej lasery medyczne, stała się ona dynamicznie rozwijającą się firmą, oferującą pełne spektrum sprzętu okulistycznego, zarówno dla lekarza okulisty pracującego w poradni, jak i dla oddziałów i klinik. 

Mnie osobiście Consultronix kojarzy się przede wszystkim ze sprzętem diagnostycznym japońskich producentów Kowa i Inami, unikalnym systemem do fotografii gałki ocznej RetCam oraz sprzętem operacyjnym: niezawodnym, działającym jak szwajcarskie zegarki aparatami do mikrochirurgii oka firmy Oertli, soczewkami wewnątrzgałkowymi Human Optics, a przede wszystkim cała gamą laserów. Przyzwyczailiśmy się, że firma jest obecna na każdym większym zjeździe okulistycznym prezentując swoje nowości. 

Każda firma to jednak przede wszystkim pracujący w niej ludzie. Dla mnie wizerunkiem firmy Consultronix to przede wszystkim zawsze pogodny i tryskający humorem jej prezes p. Krzysztof Smolarski (mam nadzieję, że taki sam jest również na co dzień w siedzibie firmy w Krakowie przy ul. Racławickiej 58) oraz zawsze pogodna p. Agnieszka Sotoła, Dyrektor Departamentu Handlowego. 

Firma nie pozostaje tylko podmiotem handlowym, ale angażuje się również w szereg przedsięwzięć o charakterze społecznym, głównie na terenie Krakowa. Należy również podkreślić, że okuliści bardzo sobie cenią stałe szkolenia (przede wszystkim wetlaby) organizowane w Krakowie, gdzie szkolącymi są czołowi okuliści polscy i zagraniczni. Osobiście bardzo sobie cenię, że w trakcie zjazdów na terenie stoiska jest zawsze coś dla „oka” (czyli najnowszy sprzęt okulistyczny) ale bardzo często coś dla „ducha” np. występują znanych polskich artystów. 

Z mojej strony mam do zespołu firmy Consultronix tylko jedną prośbę – Moi drodzy, nie obniżajcie w przyszłości tego poziomu, który wypracowaliście sobie przez ostatnie lata działalności w „świecie” okulistycznym w Polsce. 


Prof. Zagórski
 
 
 
 
 
prof. dr hab. n. med. 
Zbigniew Zagórski 

Moja współpraca z firmą Consultronix rozpoczęła się w końcu lat 80-tych przy okazji zakupu lasera argonowego+yag firmy Coherent dla Szpitala w Białej Podlaskiej, gdzie organizowałem Oddział Okulistyczny. Był to jeden z pierwszych nowoczesnych laserów we wschodniej Polsce i przez kilkanaście lat służył licznym pacjentom z regionu. Przy okazji negocjacji zakupu bliżej poznałem obecnego szefa firmy p. Smolarskiego. Okazało się, że mamy wspólne zainteresowania, jak surfing, żeglarstwo, muzyka, co pomagało w dalszych osobistych kontaktach. 

W ostatnich latach moje kontakty z firmą nasiliły się w związku z reprezentowaniem przez Consultronix firmy Oertli. Jest to producent preferowanych przeze mnie aparatów do chirurgii ciała szklistego i zaćmy. Pierwszy aparat tej firmy, Vitro Cat, otrzymałem z fundacji Humboldta w 1988 r. i używany był do witrektomii i zewnątrztorebkowej chirurgii zaćmy początkowo w Białej Podlaskiej, potem w Klinice w Lublinie. W tym czasie był to najnowocześniejszy aparat do witrektomii w Polsce.  

Od wielu lat w naszych niepublicznych ośrodkach chirurgii oka używamy cztery aparaty tej firmy – po dwa SwissTech i OS3. W mojej opinii są one wysoko zaawansowane technicznie, w całości produkowane w Szwajcarii, tanie w eksploatacji i bardzo mało awaryjne. Obecnie czekamy na najnowsze produkty firmy, zwłaszcza aparat OS4, który podczas prezentacji na ESCRS w Londynie wzbudził wielkie zainteresowanie chirurgów zarówno od przedniego jak i tylnego odcinka oka. 

Od 15 lat otrzymuję wydawany przez firmę magazyn CX News, który oprócz informacji o ofercie firmy w różnych dziedzinach zawiera informacje dotyczące m.in. finansowania działalności czy grantów z Unii Europejskiej. Autorami informacji są nie tylko pracownicy firmy, ale także zapraszani specjaliści, którzy przedstawiają własne opinie na aktualne tematy diagnostyki i terapii okulistycznej. Również mnie zdarzało się przedstawiać niektóre moje poglądy na zaproszenie Redakcji. 

Należy też wspomnieć o działalności edukacyjnej firmy, poprzez organizację licznych kursów z udziałem wybitnych polskich i niejednokrotnie zagranicznych specjalistów. Kursy, których aktualny plan znajduje się w magazynie CX News, organizowane są w Krakowie, i cieszą się dobrą opinią i dużym powodzeniem wśród okulistów, zwłaszcza z Polski południowej. 

Atrakcją magazynu jest interesujący dział Kultura i Nauka, w którym można znaleźć ciekawe wypowiedzi wybitnych intelektualistów, np. ks. Biskupa Tadeusza Pieronka, poprawić samopoczucie czytając felietony satyryczne Pana Krzysztofa Piaseckiego czy też zapoznać się z optymistycznymi poglądami na otaczającą rzeczywistość samego Prezesa. 

Z okazji jubileuszu życzę redakcji i pracownikom firmy dalszych sukcesów i kolejnych radosnych jubileuszy. 


T. PIeronek
 
 
 
 
 
 
ks. bp Tadeusz Pieronek 

Redakcji CX News i Czytelnikom, z okazji wydania 50-tego numeru magazynu gratuluję i życzę dalszej, potrzebnej i owocnej pracy, pozwalającej lekarzom na szybsze zaznajomienie się z tym, co nowego dzieje się w medycynie.
 
 
 
prof. dr hab. n. med. 
Andrzej Kaszuba

Z okazji ukazania się 50-tego jubileuszowego numeru Magazynu Medycznego CX News pozwalam sobie złożyć na ręce pana Prezesa serdeczne gratulacje dla całego Zespołu Redakcyjnego.

Życzę Państwu zadowolenia i satysfakcji z faktu, że ten dotychczasowy ogromny wysiłek pozwolił stworzyć i rozwinąć tak unikalne zarówno pod względem treści jak i formy edytorskiej czasopismo. W sposób bardzo przystępny przekazujecie Państwo lekarzom specjalistom trudną wiedzę techniczną na temat skomplikowanych, nowoczesnych urządzeń diagnostycznych, a jednocześnie pozwalacie choć na chwilę zagłębić się w lekturę pełnych mądrości życiowej, błyskotliwych felietonów znakomitych współpracujących z pismem Autorów.

Gratuluję wspaniałego pomysłu, czekam niecierpliwie na każdy następny numer, który wzbogaca moją wiedzę i pozwala na chwilę relaksu. 



W CX News nr 4/50/2014 opublikowano również: